Voor organisaties die willen vernieuwen

 

Voor bedrijven of delen van bedrijven die structureel willen vernieuwen. Die beseffen dat het belangrijkste potentieel in hun eigen mensen zit. Dat intrinsiek gemotiveerde mensen die zich verbinden met de missie, de klant en hun eigen talent goud waard zijn. Voor bedrijven die tegen de beperkingen aanlopen van planning en control. Die ervan overtuigd zijn dat het beter kan, en hulp kunnen gebruiken bij het "hoe".

Voor organisaties die willen groeien

 

Voor bedrijven die willen groeien, maar de kracht en betrokkenheid van een kleine organisatie willen vasthouden. Die op een belangrijke kruising staan: Gaan we een managementlaag toevoegen en gaan we richting een klassiek "hark"-organogram of weten we de voordelen van een kleine én grotere organisatie te combineren? Kan ik ondernemer blijven of moet ik manager worden?

Voor bedrijven die daarop het antwoord wel weten, en hulp kunnen gebruiken bij het "hoe".

Voor managers

 

Voor managers die hun rol willen veranderen. Om effectiever te worden. Om mensen te laten excelleren. Niet in de laatste plaats zichzelf.

Voor managers die op zoek zijn naar meer toegevoegde waarde en plezier. Die de beperkingen ervaren van planning, control, targets en beoordelingen. Die willen "vonken in plaats van vinken". Kortom voor managers die niet willen managen maar willen LEIDEN in een moderne organisatie, en hulp kunnen gebruiken bij het "hoe". Zie ook de workshopreeks.

 

Herken je dit?

 

Er zijn van die momenten dat je jezelf vragen stelt. Als het even niet zo lekker gaat. Of juist wel en je vraagt je af wat de volgende stap is. Dát zijn de signalen om structureel met je organisatie aan de slag te gaan.

 

"Soms zie ik een team "vliegen" en soms gaat alles stroef. Waar zit de sleutel?"

 

"Ik krijg mijn mensen zo moeilijk in beweging."

 

"In het weekend kunnen ze alles zelfstandig regelen, maar hier moeten ze precies horen wat ze moeten doen."

 

"Bij elk voorstel gaan de hakken in het zand."

 

"We roepen hier vaak dat zaken nu eens professioneel geregeld moeten worden, maar ik vraag me af of dat het is."

 

"Ik heb het idee dat niet iedereen de beste versie van zichzelf laat zien."

 

"80% van de tijd zit in 20% procent van de (slechtste) klanten."

 

"Uiteindelijk komt het toch allemaal op mij neer."